Framme i min nya hemstad

Sitter vid en dator i mitt nya hem, The Linen House Hostel. Kanns ganska omtumlande, forvirrande och konstigt att helt plotsligt vara har. Akte fran Seb innan 8 imorse, fick betala 1045 kronor for en extra vaska och overvikt (dar har ni baksidan med ryanair gott folk!) och anlande till ett Dublin med stralande sol - ovantat! Hoppade direkt pa en buss mot Belfast och hamnade brevid en mycket intressant herre som hade varit i Georgien och arbetat med nagot relaterat till kriget, han berattade massor om Belfast och The Troubles, vi pratade energi och sprak. Kul! Nar jag var framme i Belfast slangde jag in min packning har och tog en promenad i stan, hamnade pa en pub och at en vegetarisk lasagne med pommes frites (sa klart) och drack magners, hej UK! Efter min sena lunch gick jag ut pa stan igen bara for att upptacka att den hade tvardott, klockan var precis efter 6 och det verkar vara da allt stanger har. Hittade anda ett oppet stalle dar jag kopte ett kontantkort (nummer: +44 7543 335384) och blev informerad om att stan stanger tidigt man-tis och senare ons-fre av tjejen i kassan, idag ska man tydligen stanna hemma och kolla pa tv. Sa nu ar jag har. Imorgon ska jag ga ut och forsoka hitta ett riktigare hem och pa kvallen ska jag nog traffa Dennis som gick i min klass pa KTH. Han har redan varit har en termin sa han vet nog allt jag undrar. Puss puss for now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback