Bio igen

Mycket bio på senaste, kanske för att det är så billigt här men mest för att min förkylning vägrar ge upp helt så jag vill helst bara sitta i ett mörkt rum och vara tyst. Nu har jag sett:

The Young Victoria - om Englands längst regerande regent (konstig formulering, ja), den var fin, snyggt filmad och underhållande.

Franklyn - någon slags science fiction fast ändå inte. Fyra intriger vävs ihop varav en är science fiction och de tre andra är ovanligt gråa. Men filmen har sina stunder och den har framförallt Sam Riley (som gjorde Ian Curtis i bästa Control) som man kan kolla på hur länge som helst.

Watchmen - snygg som fan, och mycket mindre actiontråkscener än jag befarat. Kul. Ser ut som en serietidning från 80-talet (det är väl det den ska göra?). Jag gillart!

Såg Confessions of a Shopaholic här om veckan också, den var ganska kass faktiskt. Och då gillar ju jag ändå dåliga filmer. Men inte så dåliga.

              

Kommentarer
Postat av: johanna

Jag vill också se Watchmen. Fast den fick bara en 3 i betyg i DN. Serien är jättebra!

Postat av: Pierre Rivoire

Bon Anniversaire Sandrine et en chantant ça donne:



Bon anniversaire, nos voeux les plus sincères

Que ces quelques fleurs vous apportent le bonheur

Que la vie entière vous soit douce et légère

Et que l'an prochain nous soyons tous réunis

Pour chanter encore, bon anniversaire...

Peut-être aura-t-on droit à quelques photos

Je t'embrasse très fort et à la prochaine...

Papa Pierre

2009-03-17 @ 12:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback