Dagens outfit och väder

Idag var planen att jag skulle ta mig i kragen, klä på mig ordentligt och bota min sablans förkylning. Detta resulterade i att jag i morse satte på mig ett grått linne (American Apparel), en långärmad t-shirt (TopMan), en hoodie (American Apparel), strumpbyxor (HM), jeans (Whyred), massa varv pashminasjal (julklapp från Frankrike), DrMartens och jacka (SuperDry). Så här ser jag ut nu:


Nej, det syns kanske inte så bra på bilden (inte alls) men in spegeln syndes det bra att jag är genomsvettig.

Det har nämligen blivit vår här och alla andra går i t-shirt. Kändes nästan som att folk kollade lite konstigt på mig och min polarexpeditionsutstyrsel, eller så var det bara Metallica jättehögt i hörlurarna som fick folk att stirra (måste ju peppa James så han blir frisk igen stackaren!).

Och härmed är jag utsedd till världens uslaste modebloggare, tror det stod att denna blogg handlade om mode en gång i tiden, det gör det inte längre, bytte ut det mot böcker, intressantare så.

I alla fall, ett litet meddelande till Seb som kommer hit på fredag. Ta med dig sommarkläder och vinterkläder (och regnkläder så klart). Man vet aldrig här. Igår höll jag på att frysa häcken av mig, det regnade och blåste och idag är det alltså t-shirtväder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback