Helgaktiviteter

Har haft en jättebra helg! Efter att ha spenderat hela fredagen i sängen med obegriplig huvudvärk och Eclipse (jag vet att jag är en tönt som läser ungdomsromansromaner om vampyrer och varulvar, men jag gillar det, så det så) var jag uppe med tuppen på lördag morgon. Precis när jag var på väg till PEC för att jogga lite ringde det på dörren och utanför stod Julie i fredagskvällens feststass. Hon hade lagt iväg sin garderobsbiljett och hade varken jacka, hemnycklar eller mobil. Jag slängde in henne i duschen, sen placerade jag henne i min säng med Gossip Girl medan jag gick och sprang lite. Efter att vi fått i oss lunch gav vi oss av in till stan för att hitta reda på hennes grejer. Vi hann också igenom en hel del secondhand bok- och skivaffärer, finns massor av dem här, mycket bra. Detta fick jag med mig:


Gallows - Orchestra of Wolves, Truman Capote - Breakfast at Tiffany's, Dirty Pretty Things - Waterloo to Anywhere, Bloc Party - Silent Alarm, The Mars Volta - Amputechture, The Kooks - Inside In Inside Out, John Steinbeck - Of Mice and Men, Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik, Catatonia - Equally Cursed and Blessed

Blev en runda inne på TopShop också, tänkte jag skulle jag köpa en kjol att ha på mig på kvällen, kom ut med dessa:


Tycker mest av allt om dragkedjan

Efter middag på The Spaniard (stället där jag åt middag min första dag här) gick vi till Odyssey och kollade ishockey, Belfast Giants blev spöade av Cardiff Devils, både i antal mål och i alla slagsmål som uppkom på isen, våldsam sport det där. Supportrarna, som mestadels bestod av barnfamiljer, var dock lugna. Jag är ju inte på något sätt en expert på hockey, kan inte ens reglerna, ändå syndes det ganska tydligt att lagen i svenska elitserien är en hel del bättre än de är här, ha, äntligen något vi svenskar är bra på! När vi skulle lämna arenan ropade de ut i högtalarna att vi skulle vara försiktiga på vägen hem för att det var upplopp i stan, som tur var var det efter en fotbollsmatch mellan Nordirland och Polen, inga nya Troubles alltså.



Hastade hem i en taxi, bytte om på 5 minuter och iväg till The Menagerie, en klubb som inte riktigt känns som alla andra, bra drag, bra musik och en intressant samling av folk. Tyvärr stänger alla ställen tidigt här, runt 2, så då bar det vidare hem till Ciara i Grant House. Där stannade vi till 6 (fast egentligen var hon ju bara 5) då Jules och jag höll på att somna och traskade hem.

Idag har vi varit på Ulster Folk Museum och kollat 1800-talshem. Museet är uppbyggt som en stad och man går runt och tittar i hemmen och butikerna, mycket intressant!


I en bostad tillhörande ganska fattiga medborgare


Godisaffären, MASSA fina burkar


Puben


Skolan


Där skulle jag vilja sitta och plugga, tänk vad mycket roligare det skulle bli väl?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback