Förebyggande åtgärder?

Har suttit i biblioteket hela dagen, förutom en tvåtimmarslunch med flickorna på vårat stammisställe Maggie May's, och skrivit en labbrapport till den roliga labben i armerad betong. När jag äntligen var färdig och skulle skriva ut och lämna in den (två dagar för tidigt!) märkte jag att skrivarna var avstängda, detta för att det var översvämning i den del av datorsalen där skrivarna står. Översvämning! Jag hade i och för sig hört en del babbel som överröstade min fina pianomusik av Debussy i lurarna och sett några snubbar gå fram och tillbaka och fixa saker, men kunde inte i min vildaste fantasi tro att detta var problemet de försökte lösa. Det känns ungefär som löv på spåren eller "snökaos" i södra Sverige, inte ok med andra ord. Var det en överraskning att det regnade idag? Det regnar liksom VARJE DAG här. Kan inte de som designar taktäckningen, eller var nu felet sitter, dimensionera för lite mer än duggregn i tio minuter i detta land kan man ju undra. Nej, jag är inte bitter.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback