Pluggdag

Var dödstrött när jag vaknade imorse och inte berodde det på de två glasen vin jag drack på Lindas hejdå-BBQ igår, nej, det är min hostas fel. Tydligen kan man få rethosta av pollenallergi så det är klart att jag fått det. Stackars mig som inte kan sova, men kanske ännu mer stackars alla jag bor med som nog inte heller kan sova. Detta ledde till att jag inte orkade fixa frukost, så det fick bli buckan istället. Så här såg det ut:


Lägg märke till flaskan med Bronchial Balsam i mitten, tredje flaskan hostmedicin men denna är den första med varningstext så jag hoppas den är killer (öppnade just flaskan och det luktar aceton bra/dåligt?)!


Här sitter jag och pluggar, på 11:e våningen i Main Library. Exakt så här trist måste det vara för att man alls ska få någonting gjort.


Fast lite schyrre utsikt är det


Så här ser det ut åt andra hållet, luktar verkligen gammalt bibliotek därinne, fint tycker jag.

Här mellan gick jag och åt lunch med Jules som vanligt, tyvärr är jag en dålig bloggare och glömde ta kort på den. Åt i alla fall tomatsoppa till förrätt och beef fajita utan bröd men med sallad till varmrätt.


Och om någon undrar hur man räknar ut arean armering som krävs i en betongbalk så får ni svaret här.

Nu ska jag testa min acetonmedicin och kolla på någon film jag hyrde. Puss.

Kommentarer
Postat av: Pierre Rivoire

2009-05-25 @ 09:52:22
Postat av: Pierre Rivoire

Salut Sandrine,

C'est peut-être la dernière fois que je t'envoie un commentaire, alors autant le faire bien. D'abord Sébastien Chabal, il est né le 8/12 1977, il a donc 31 ans et non pas 40 comme vous le croyiez avec ta copine Julie. Un conseil va sur le net tu le verras plaquez un All Black sur youtobe, impressionnant. Mais c'est pas pour cela que je t'envoie ce mot, avec Thérèse on prévoit de descendre à Stockholm le 6 juin, crois-tu quon pourra coucher chez toi ce soir-là, ce serait sympa de s'y retrouver avec Isabelle et Sébastien si ça lui dit.

On aimerait aussi savoir si tu seras avec nous pour la "Midsommar" chez Stig et Ann-Marie à Axmar.

Isabelle est passée nous voir quelques jours et en a profité pour faire un tour de moto avec Anette et PG, ils sont allés jusqu'à Färnebo, la grand-mère n'y était pas, ils sont quand même rentrés dans la maison et se sont fait du café, Isabelle en a même ramené quelques "rimbobullar", quelle équipe! Le soir de leur escapade en moto ils sont venus manger chez nous, j'ai fait un clafouti à la rhubarbe qui était très réussi, j'ai écrit la recette si un jour cela t'intéresse. La semaine après "Midsommar" nous irons passer une semaine à Björkliden avec Anette, PG et Félix, Anette y fêtera ses 50 ans et nous ferons donc de la randonnée en montagne, de plus comme ce sera assez tôt on aura droit au soleil de minuit. Aujourd'hui il fait très beau, et dehors comme les lilas sont en fleur ça sent très bon. Au plaisir de te voir bientôt à Stockholm, tu peux nous passer un coup de fil le jour de ton arrivée.

Ton papa chéri qui t'embrasse, Pierre.

2009-05-25 @ 10:12:24
Postat av: Sandrine

Hej far, jag har en del att göra den 6 juni för vi har ett extra årsmöte som jag ordnar den 7 men ni kan självklart sova hos mig och jag hinner nog umgås lite med er också. Vad har ni för planer? Kommer nog inte till Axmar i midsommar eftersom Isabelle inte kommer, så det blir nog någonstans runt Stockholm för min del. Jag kommer till Sverige sent den 4 juni så jag ringer till er dagen efter. Puss, Sandrine


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback