Gallows

Mitt i tentahetsen, i måndags kväll, lurade/tvingade jag med Jules och Stina för att se Gallows som spelade på Limelight. Efteråt var ingen besviken. De var helt otroliga! Från början till slut var det skitbra musik så klart, men också underhållning. Först tog sig sångaren över publiken, till mitten där det finns en liten skiljevägg som han stod på och hängde i taket ovanför, sen vidare bort till baren. Hela tiden med mikrofonsladden släpandes efter.


Här har han tagit sig till mitten av publiken, gåendes ovanpå folk typ.


I taket


Slutligen på baren där han tog sig en pint Guiness

För att ta sig tillbaka till scenen igen fick han ta hjälp av en vakt som bar honom på axlarna. Några låtar senare beordrade han att alla lysen i lokalen skulle tändas och arrangerade en moshpit/cirkeldans runt en av pelarna. En låt (vet inte vad den heter) sjöng han duett, om man nu får kalla det så när det rör sig om gallskrikande, med sångerskan i förbandet Rollo Tomasi - hon hade en helt sjuk röst. När de spelade såg jag först inte scenen och blev helt förvånad när det visade sig vara en tjej som sjöng. I sista låten tog de upp marschtrummor och två extra trummisar, mäktigt!

Synd att jag inte har några bilder på scenen och resten av bandet, de var ju också bra.

Om ni någonsin får chansen att se Gallows - gör det, oavsett musiksmak. För de är verkligen ett sjukt bra och underhållande liveband!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh vad trevligt det ser ut som ni haft!! Och jag uppskattar mycket alla dessa bilder du lägger ut! Det är fint tycker jag. Idag fyller Mickan år så jag ska sitta kvar här på skolan en stund till och hoppas jag blir bjuden på kalas. Hon frågade mig om hon borde ha det och ifall jag hade tänkt ha det när jag fyller år, så då svarade jag att jag MINST skulle bjucka på grillbuffe och bakelser och bullar i mängder, eftersom man gör så på kalas...så nu hoppas jag hon fixar det.

Jag längtar efter dig i vilket fall!

Kramar kramar

2009-06-02 @ 13:44:37
Postat av: Metalnallen

Inte alls imponerad av Gallows nya platta, som du ser i mina recension, men tur man har olika smak!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback