Tidsfördriv

Har just lämnat in andra och sista uppsatsen till en kurs, en otroligt spännande diskussion om påståendet "This House supports the view that the rural is dead and that all future planning and development policies should favour the urban". Skönt!

Nu sitter jag och går igenom power pointer från en av jordens två sämsta föreläsare, en kines som pratar obegriplig engelska (den andre är lucktextsnubben) inför ett class test imorgon. Därför måste ni förlåta mig för detta:

3 saker som alltid finns i min/mitt:
Kylskåp: mjölk, smör, lök 
Frys: rostmackor, is, kokta bönor och kikärtor
Köksbänk: olivolja, vinäger, frukt
Skafferi: te, grötingredienser (gryn, linfrön och russin), pasta
Kryddskåp: salt, svartpeppar i kvarn, vitlök
Barskåp: gin, amaretto och Beaujolais
Handväska: plånbok, kamera, karta över Belfast (borde skaffa en Sthlmskarta när jag kommer hem)
Sminkväska: YSL touche éclat, mascara, eye liner
Badrumshylla/skåp: tandtråd, parfym, ansiktstvätt
Förråd: sovsäck, gammal kurslitteratur, skor
Hjärna: Sebastian, glädje, hemlängtan
Jackficka: nycklar, Carmex, iPod
från
Fashionista

Gör den själva vettja, om ni också tentapluggar.

Annars har jag fördrivit tiden med att kolla alla avsnitt av Hype på svtplay, jättebra ju, varför kollade jag inte i höstas när jag hade svensk tv? Och så är jag inne på tredje säsongen av Skins, en brittisk serie om ett gäng ungdomar, de byter dock gäng till tredje säsongen, lite mer realistiskt än säg, Gossip Girl, rekommenderas!

Efter allt detta icke-pluggande har jag dock insett att hemmapluggande helt enkelt inte funkar för mig så igår och idag har jag suttit i biblan. Vilken skillnad det blev i produktivitet! Som natt och dag. De har dessutom blockerat fejjan och de flesta bloggar, sjukt bra!

Nu lunch med Julie, fint med lite avbrott och skvaller. Puss.

Kommentarer
Postat av: therese

Åh nej! Inte får dom väl blocka fejjan!?!?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback