Undervisning

Idag har jag fått beskåda ännu en briljant undervisningsteknik från mannen med lucktexterna - vi fick lyssna till ett kassettband med tillhörande bilder som klickades fram manuellt på signal från kassetten. Lite som de sagor man lyssnade till som barn och samtidigt bläddrade i en bok "...när ni hör den signalen, då är det dags att vända blad. Då börjar vi!", ni vet.

Igår höll vi presentationer av bärande konstruktioner i en annan kurs. Några av dessa konstruktioner hade vi blivit guidade igenom av doktorander. När vi hållit* vår presentation kommenterade läraren bland annat att det vi kallade "bolts and nuts"- bultar och muttrar i själva verket var något annat. Jag svarade då att vi kallat dem så för att doktoranden som guidat oss sa att det var vad det var. Då fick jag till svar att vi måste kolla upp saker själva. Ursäkta? Ska vi kolla upp saker som de som ska undervisa oss säger? Är inte det lite bakvänt?

Jag börjar bli riktigt less. Är detta verkligen ett universitet? Jag vill bara hem till min riktiga skola nu, är så trött på det här!


*Jag tycker att formen hållit ser lite konsig ut men enligt min enfaldiga stavningsguru google så ska det vara så, hållt är fel för då föreslås hållit (hållt ser ju i och för sig också fel ut). Är det bara jag som använder google för stavning förresten?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback