På upphällningen

Idag regnar det, cats and dogs, men det verkar inte bekymra nordirländarna, dock bekymrar det mig eftersom jag glömde mitt paraply i taxin igår.

I förmiddags hade jag min sista lektion så nu återstår bara tentaplugg. Vi hade en lab där vi testade armerade betongbalkar, de data vi fick ska vi jämföra med teorin för vad de borde tåla, jag var nog den enda som tyckte att det var spännande och intressant. Försökte peppa mina tonårslabkamrater och få dem att inse att det var kul, det gick så där, de undrade mest när man fick gå hem, synd. Men det är söta på sitt vis, mina finniga klasskompisar.

Igår hade jag en något overklig upplevelse då
lucktextsnubben skulle hjälpa mig att reda ut mina föreläsningsanteckningar, jag hade mailat honom och frågat om han kunde hjälpa mig med de jag missat eftersom jag haft lektioner som krockar. Det resulterade i att jag, efter att ha blivit uppropad efter sista lektionen och snällt gått efter honom genom korridorerna och åkt hiss med hans ryggtavla mycket socialt vänd mot mig, blev sittande på hans kontor i en halvtimme då han satt och läste upp hela texterna och jag fick sitta och fylla i luckorna. Han kunde inte bara skriva ut sina versioner åt mig, nej, nej. Det fick mig att fundera lite över om han inte har vettigare saker för sig, doktor och allt som han är, än att sitta och diktera sina föreläsningar. Skumt.

På eftermiddagen var jag med i en diskussion med några andra utbytesstudenter och en representant från Queen's, de ville veta vad vi tyckte om universitetet och hur vi blivit mottagna. Jag höll inte direkt tillbaka med vad jag tycker om vissa delar i undervisningen, det kändes skönt! Fick £15 för besväret också, värt!

På kvällen skulle Jules, Stina och jag gå på en konsert på The Black Box, men efter att vi sett kön som utan undantag bestod av folk en generation äldre än oss beslöt vi oss för att stanna i kafféet och äta pizza och dricka vin istället, fint det med.

Och eftersom Linnéa säger att hon mest kollar på bilderna kommer här en bild från när det var fint väder i början av veckan och vi hängde i parken på vår tre timmar långa lunch + kaffe och parkhäng-pluggpaus.


Julie och Ciara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback